Άφησαν για λίγο τα θρανία και ανέλαβαν την διαχείριση της προσφυγικής κρίσης στην Ευρώπη! Ο λόγος για τους 96 μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου, οι οποίοι συμμετείχαν στην φετινή, 4η Προσομοίωση Οργάνων της ΕΕ που διοργάνωσαν από κοινού το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct που φιλοξενείται στο ΕΛΙΑΜΕΠ, το Εργαστήριο Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και Πολιτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

Η αποστολή τους, δύσκολη. Ως Ευρωπαίοι Επίτροποι, Υπουργοί Εξωτερικών, Σύμβουλοι Υπουργών, εκπρόσωποι ΜΚΟ και άλλων φορέων που εμπλέκονται στην προσφυγική κρίση, κλήθηκαν να διαπραγματευτούν, να συμβιβαστούν και πάνω από όλα να λάβουν αποφάσεις που θα έπρεπε να «ισορροπούν» ανάμεσα στην ανάγκη προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την ορθότερη διαχείριση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών. Παρ΄όλα αυτά όχι μόνο κατάφεραν να φέρουν εις πέρας το έργο που τους ανατέθηκε, αλλά και να παράξουν κείμενα που υψηλής πολιτικής, που με ενδιαφέρον θα μελετούσαν οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι.

Ο Απόστολος από τη Θεσσαλονίκη, η Φωτεινή από την Ξάνθη, ο Αντώνης από την Αθήνα, η Αλεξάνδρα από την Ηλεία… και 94 ακόμη μαθητές από 16 Λύκεια και των 13 περιφερειών της χώρας, συνεργάστηκαν με τους εκπροσώπους του EDIC ΕΛΙΑΜΕΠ και του ΕΕΕΠ, αλλά κυρίως με τους συνομηλίκους τους, καταφέρνοντας στο τέλος των Συνεδριάσεων που συμμετείχαν (Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων και Ευρωπαϊκή Επιτροπή) να καταλήξουν σε προτάσεις ρεαλιστικές, αλλά και με ευαισθησία, οι οποίες αντανακλούν πλήρως τις αξίες και τα ιδανικά της Ένωσης.

Οι μαθητές, πάντως, εντυπωσίασαν και με την ωριμότητα, με την οποία διαχειρίστηκαν μία υποθετική κρίση που τους ανακοινώθηκε κατά την ώρα που συνεδρίαζαν και αφορούσε στην μαζική απόπειρα διέλευσης των ισπανικών χερσαίων συνόρων με το Μαρόκο προς τους θύλακες της Θέουτα και της Μελίγια. Με ψύχραιμο λόγο και με διάθεση για «γεφύρωση» των διαφορών οι συμμετέχοντες στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων έλαβαν μία σειρά αποφάσεων με κύριο γνώμονα την προστασία και την στήριξη όχι μόνο των προσφύγων και μεταναστών, αλλά και των ευρωπαίων πολιτών που ζουν σε χώρες «πρώτης γραμμής». Αντίστοιχα, οι Ευρωπαίοι Επίτροποι κατέληξαν σε μία ανακοίνωση, όπου τονιζόταν η ανάγκη για λήψη άμεσων μέτρων για την ανακούφιση των προσφύγων και μεταναστών, καθώς και η χάραξη ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού στο πλαίσιο μιας «πολυμερούς και αποτρεπτικής διπλωματίας».

Σχετικά με το 4ο EU Model Junior

Στόχος της εκπαιδευτικής αυτής δραστηριότητας – που με μεγάλο ενθουσιασμό και προσμονή διοργανώνουν κάθε χρόνο το EDIC ΕΛΙΑΜΕΠ και το Εργαστήριο Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και Πολιτικής του ΕΚΠΑ – είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη διαχείριση επίκαιρων προβλημάτων.

Φέτος, στις εργασίες συμμετείχαν τα Σχολεία: 2ο ΓΕΛ Πύργου Ηλίας, 26ο ΓΕΛ Αθηνών- Μαράσλειο3ο ΓΕΛ Βέροιας, 3ο ΓΕΛ Τρίπολης, 6ο ΓΕΛ Τρικάλων, Pierce- Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδας, Αρσάκειο Θεσσαλονίκης, Βαρβάκειος Σχολή, ΓΕΕΛ Βελλάς Ιωαννίνων, ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας Ηρακλείου, ΓΕΛ Καρλοβασίου, ΓΕΛ Κάτω Τιθορέας, ΓΕΛ Λευκίμμης, ΓΕΛ Νάουσας Πάρου, ΕΠΑΛ Άργους Ορεστικού Καστοριάς, καθώς και το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης.

Η μαθητική προσομοίωση, σημειώνεται, πραγματοποιήθηκε στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, ενώ την διοργάνωση υποστήριξαν η εταιρεία AEGEAN και ο Όμιλος FOURLIS.

Διαβάστε τα ψηφίσματα των μαθητών:

Απόφαση του Συμβουλίου της ΕΕ

Ανακοίνωση Επιτροπής – AEUMJ 2019

Τα «ρεπορτάζ» των μαθητών (1) (2)

Βρείτε παρακάτω κάποιες από τις δημοσιεύσεις στον Τύπο σχετικά με την Προσομοίωση:

Οι μαθητές προβάρουν ευρωπαϊκά αξιώματα (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

Στο Εργαστήριο της Εμμανουέλας Δούση (ΤΑ ΝΕΑ)

Ενσωμάτωση των μεταναστών προτείνουν οι μαθητές (ΤΑ ΝΕΑ)