Το policy brief εξετάζει τον ρόλο της Ελλάδας στον Οικονομικό Διάδρομο Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), εστιάζοντας κυρίως τις πτυχές που σχετίζονται με τις υποδομές και τα λιμάνια και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Προτείνει μια σειρά από διαφορετικές δράσεις και υπογραμμίζει διαφορετικές οπτικές γωνίες που πρέπει να λάβει υπόψη της η Ελλάδα εάν θέλει να αποτελέσει σημαντικό παίκτη στη δημιουργία του Διαδρόμου και πύλη του IMEC προς την Ευρώπη/Ευρωπαϊκή Ένωση.
– O IMEC θα αλλάξει την ισορροπία των διεθνών εμπορικών σχέσεων, των περιφερειακών εντάσεων και των πολιτικών προκλήσεων.
– Τα κύρια εμπόδια για την ίδρυση της IMEC είναι οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και άλλα μεγάλα εθνικά συμφέροντα βασικών διεθνών δρώντων (όπως, π.χ., το κινεζικό μονοπώλιο στην περιοχή).
– Δίνεται έμφαση στις λιμενικές υποδομές, καθώς τα λιμάνια είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Η Ινδία δίνει ιδιαίτερη σημασία στα λιμάνια της, ενώ το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Ευρώπης.
– Αναδεικνύεται ο κρίσιμος ρόλος και η θέση της Ελλάδας, υπογραμμίζοντας τον ρόλο της ως κόμβου που μπορεί να συνδέσει την Ινδία και τη Μέση Ανατολή με την Ευρώπη.
– Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στην ανάπτυξη υποδομών, να δημιουργήσει εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και να προσελκύσει ξένες επενδύσεις.
– Το policy brief παρουσιάζει προτάσεις για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου εμπορικού διαδρόμου μεταξύ Ινδίας και Ελλάδας, με επίκεντρο τα αμοιβαία συμφέροντα και τις ευκαιρίες ανάπτυξης.
Το Κείμενο υπογράφουν οι: Δημήτρης Γαβαλάς, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Γιώργος Δικαίος, Κύριος Ερευνητής, ΕΛΙΑΜΕΠ. Διδάσκων & μεταδιδακτορικός ερευνητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Διαβάστε το εδώ σε μορφή pdf. (στα Αγγλικά)