• Τα μέσα ενημέρωσης και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων στην Τουρκία έχουν αρχίσει να δημοσιεύουν εκθέσεις που υποστηρίζουν ότι η ψήφος των νέων θα αλλάξει τα δεδομένα στις επερχόμενες εκλογές. Είναι η γενιά Z, οι λεγόμενοι millennials, οι οποίοι πρόκειται να κάνουν μια πολιτική δήλωση με την ψήφο τους στις τουρκικές εκλογές. Αποτελούν ένα σημαντικό τμήμα των ψηφοφόρων (20%) και περίπου οι μισοί από αυτούς θα ψηφίσουν για πρώτη φορά (RIS Report, 2022).
  • Ανεξαρτήτως αν μιλάμε για τη γενιά XY ή Z, οι νέοι δεν αποτελούν ένα μονολιθικό μπλοκ στην Τουρκία. Η χώρα είναι πολωμένη κατά μήκος διαφορετικών εθνοτικών, θρησκευτικών και ιδεολογικών διαχωριστικών γραμμών, το ίδιο και η νεολαία της, γεγονός που αντικατοπτρίζεται τόσο στον ακτιβισμό τους, όσο και στην καθημερινή τους ζωή.
  • Η τουρκική νεολαία έγινε αντικείμενο εξέτασης για τους ερευνητές κατά τη διάρκεια και μετά τις διαμαρτυρίες του Γκεζί, και το εύρος δράσης και πολιτικής συμμετοχής τους αναλύθηκε από τους ερευνητές τόσο εντός όσο και εκτός Τουρκίας. Ωστόσο, απαιτούνται νέες συστηματικές μελέτες για να επεξηγηθούν τα αποτελέσματα των εταιρειών δημοσκοπήσεων όσον αφορά στις προτιμήσεις και τις επιλογές τρόπου ζωής των νέων σε μια Τουρκία που αλλάζει.
  • Τα στοιχεία δείχνουν ότι η προσέλκυση της υποστήριξης των νέων βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην πολιτική ατζέντα των κομμάτων. Οι στρατηγικές περιλαμβάνουν επενδύσεις σε παραρτήματα νεολαίων, διοργάνωση εκδηλώσεων και φεστιβάλ, καθώς και τη δημιουργία ευκαιριών για τους νέους, ώστε να τους κρατήσουν πιστούς στα προγράμματα των κομμάτων.

To Policy brief υπογράφει η Bahar Baser, Ερευνήτρια Εξωτερικού στο Πρόγραμμα Τουρκίας.

Διαβάστε το εδώ (στα Αγγλικά).