“Ο Ψυχρός Πόλεμος τελείωσε πριν από τρεις δεκαετίες. Οι κινεζικές επενδύσεις λοιπόν μπορούν να συμβάλουν στη δύσκολη προσπάθεια ανάκαμψης μετά την πανδημία και ο νέος Δρόμος του Μεταξιού λειτουργεί ως πηγή ανάπτυξης και ευκαιριών. Η μετατροπή του Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο μέσα σε δέκα χρόνια αποτελεί την καλύτερη απόδειξη καθώς τα νούμερα μιλούν από μόνα τους, ” γράφει ο Δρ. Γιώργος Τζογόπουλος στο άρθρο του, στα ΝΕΑ.

Από την πλευρά του ο Jens Bastian, εξηγεί στο άρθρο του, στους Διαξιφισμούς στα ΝΕΑ γιατί “οι επόμενοι μήνες θα δείξουν μέχρι πού διατίθενται να φτάσουν στην επανεκτίμηση του τρόπου λειτουργίας τους απέναντι στην Κίνα, η Επιτροπή στις Βρυξέλλες και τα κράτη-μέλη της EE. Η πανδημία του κορωνοϊού κατέστησε επείγουσα την αντιμετώπιση της πρόκλησης αυτής. Η κινεζική διπλωματία της υγείας δεν της εξασφάλισε μόνο καινούργιους φίλους στην Ευρώπη. Οι Βρυξέλλες, το Παρίσι και το Βερολίνο είναι διατεθειμένοι να αμφισβητήσουν τον χειρισμό της κρίσης COVID 19 από το Πεκίνο και να απαιτήσουν λογοδοσία. Μένει να φανεί για παράδειγμα αν οι κυβερνήσεις στην Αθήνα, στη Λισαβόνα και στη Βουδαπέστη θα συγκλίνουν με τους ευρωπαίους εταίρους ή θα συνεχίσουν να αποδέχονται χωρίς δεύτερη σκέψη κινεζικές επενδύσεις,” γράφει ο Bastian.

Μπορείτε να διαβάσετε τα άρθρα εδώ