“Ο αποκεφαλισμός του καθηγητή πρέπει να προσεγγιστεί σε δύο άξονες. Ο πρώτος είναι η πόλωση, η σύγκρουση των ταυτοτήτων και οι επιπτώσεις στον άξονα των ελευθεριών, της δημοκρατίας και της συνοχής της κοινωνίας. Στους εξτρεμιστές, η θρησκεία λειτουργεί ως μία κλειστή – κυριαρχική ταυτότητα και μπορεί να οδηγήσει φανατισμένους ανθρώπους, όπως οι τζιχαντιστές, σε συγκρούσεις, στον εξτρεμισμό και στη βία. Αυτό παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια στις έντονα διαιρεμένες ευρωπαϊκές κοινωνίες, όπως η Γαλλία. Ο ανταγωνισμός των εξτρεμισμών, η δοκιμασία και η στοχοποίηση της ελευθερίας της έκφρασης έχουν οδηγήσει από την αντιπαράθεση των ταυτοτήτων σε μία βαθιά και παρατεταμένη πόλωση. Δεν είναι τυχαία η δήλωση του Μακρόν για αυτούς που προσπαθούν να διχάσουν την κοινωνία της Γαλλίας.”

“Ο δεύτερος άξονας είναι η τρομοκρατία στην εποχή της κρίσης ταυτότητας και των μοναχικών δρώντων. Η AI Qaeda και η DAESH ήταν οι βασικότεροι εκπρόσωποι του κύματος της θρησκευτικής τρομοκρατίας. Πλέον βρισκόμαστε σε ένα νέο κύμα: την τρομοκρατία της αναζήτησης ταυτότητας και των μοναχικών δρώντων. Μία προσέγγιση που επιβεβαιώνουν οι επιθέσεις όπως αυτή του Τσετσένου. Δυστυχώς, η κληρονομιά που άφησε η DAESH στην ισλαμιστική τρομοκρατία και στα ριζοσπαστικοποιημένα δίκτυα έχει δυσχεράνει την κατάσταση.” Έγραψε σε άρθρο του στα ΝΕΑ, ο Επιστημονικός Συνεργάτης του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο εδώ.